Khamis, 6 Mac 2008

Jalan raya di musim pilihanraya

Petang tadi tatkala melalui Jalan Reko menuju ke Bandar Baru Bangi, kenderaan bergerak perlahan tidak selancar seperti biasa. Jalan raya yang biasanya dibuka dua lorong tapi petang tadi menjadi satu lorong sahaja.Jangkaan awal menyangka kemungkinan ada berlaku kemalangan di hadapan. Rupa-rupanya dilorong sebelah kiri terdapat kerja-kerja membaikpulih jalan raya sedang dilakukan.
Setelah sampai di kawasan Sungai Merab berhadapan dengan Rimbun Klasik satu lagi pemandangan yang sama turut kelihatan. Jika difikirkan telah sekian lama jalan raya di sepanjang Jalan Reko dan di hadapan Rimbun Klasik tersebut rosak. Bertahun-tahun pengguna yang melalui jalan tersebut terpaksa berhadapan dengan jalan yang pecah-pecah serta berlubang-lubang. Tetapi mengapa dalam tempoh beberapa jam lagi PRU - 12 akan berlangsung maka jalan-jalan tersebut perlu diperbaiki dalam keadaan tergesa-gesa. Inilah yang dikatakan jalan pilihan raya.
Pagi tadi semasa di tempat kerja seorang kawan berbangsa India memberi tahu bahawa petang kelmarin dia terkejut apabila mendapati keadaan taman perumahannya berubah wajah seperti taman perumahan baru kerana semua jalan di kawasan tersebut telah diturap, sehingga anaknya berkata "mummy, saya rasa seperti baru berpindah ke rumah baru".
Inilah fenomena dimusim pilihan raya. Namun begitu kawan tadi tetap mengatakan "makhal sakhti" akan mengubah keadaan dalam PRU - 12 ini.
Semoga semua pejuang rakyat akan menjadi pilihan rakyat. Seluruh rakyat berdoa dan mengharapkan kemenangan mereka, insya ALLAH.

Tiada ulasan: