Khamis, 6 Mac 2008

Salam pertemuan

Assalamualaikum. salam perkenalan dan salam PRU - 12.
Walaupun masih baru diarena blog ini, namun saya berharap semua pengunjung dapat memberi komen yang membina untuk saya terus menulis. Insaya ALLAH, saya akan sentiasa mengemaskinikan blog ini supaya kita semua dapat berkongsi maklumat.
8 Mac akan menjelang dalam tempoh beberapa jam sahaja dari sekarang, sebagai rakyat yang bertangggungjawab sama-samalah kita keluar mengundi pada hari tersebut. Gunakan hak kita dengan bijak bagi memastikan negara ini tidak tergadai ke tangan asing, pilihlah pemimpin yang bersih,bermaruah serta mereka yang mengutamakan rakyat daripada diri sendiri, anak isteri dan kroni.
Kita perlu bijak menilai watak seseorang yang bakal menjadi calon dlm PRU-12 kali ini.Jangan hanya memilih mereka hanya kerana mereka mempunyai kekayaan (yang dikaut dari perbendaharaan negara), tetapi pilihlah mereka yang mengutamakan kebajikan rakyat. Berilah peluang kepada mereka yang ingin membuat kebajikan.Negara-negara maju telah lama mengamalkan negara kebajikan untuk memastikan rakyat dapat hidup dalam keadaan yang lebih selesa.
Selama ini rakyat dipaksa menanggung kos kehidupan pemimpin yang rakus serta tidak pernah rasa cukup dengan gaji serta elaun yang mereka perolehi.Mereka tidak sedar serta tidak merasai penderitaan rakyat kerana mereka hidup dalam serba kemewahan. Mereka tidak merasai kenaikan harga barang,cukai serta harga petrol.
Oleh itu jadikan 8 Mac sebagai penentu kita sama ada kita inginkan negara kebajikan atau masih lagi ingin menanggung sara hidup pemimpin yang sedia ada. Berilah peluang kepada BA, kita lihat keupayaan mereka untuk satu penggal ini.
Selamat mengundi.

1 ulasan:

kutu_buku berkata...

hola makteh..e2 hari lecturer saya cakap sapa yang tak register xder hak mengundi huhuhu...sedihnya...selamat berblog!